linneavikberg

Sista veckan

En vecka kvar i Homabay nu innan det är dags att dra vidare. Senaste dagarna har jag spenderat ute på landet med en man som heter Jacob och hans familj, som har hand om några av de föräldralösa barnen som Good Samaritan sponsrar. Han har pratat öronen av mig om lite allt möjligt men mest om Gud. Även om jag inte håller med om något av det han säger inser jag att det är nog tur att de har den starka tron de har för att kunna ta sig genom det här livet lite lättare i alla fall. Jag pratade även med hans 16-19 (fick dubbla budskap om hur gammal han var) om skolan och livet och hur olika vi har det.

Idag har jag varit på en liten utflykt till Simbi-sjön. Legenden säger att det var ett samhälle, vilket en kvinna bestämde sig för att dränka på grund av att hon blev dåligt behandlad där. Det lever inga fiskar där och ingen vet hur djup sjön är. Vattnet innehåller för lite syre men en massa andra grejer som kan lindra/bota om man har någon sjukdom.
Ingen jättemärkvärdigt upplevelse direkt haha, men jag fick se några flamingos i alla fall!

Verkar vara mission impossible att ladda upp några bilder idag, så de får bli en annan dag :)




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback