linneavikberg

Paborjat bygget

Hej!
Idag ar det tisdag och idag har byggandet av klassrummet paborjats, och det rantar bra vill jag lova! Igar matte vi upp vart stolparna skulle sta och de gravde hal att stoppa dem i. Sen akte jag, Grace och hennes man Samwell och inhandlade en stor del av allt material, men vi tog inte med oss det fran bygghandeln pga stoldrisk. Sa vi akte dit i morse och hamtade allt i stallet.
Det ar verkligen intressant att se hur de jobbar. Deras favoritverktyg ar ogonmattet. Plankorna ar helt sjukt sneda och de verkar improvisera hej vilt, men de jobbar fort och verkar veta exakt vart de har varann. 7 man pa bygget gjorde att jag inte kande att jag kunde bidra med sa himla mycket mer an att vara ivagen sa jag har mest suttit och tittat pa. De, speciellt Nixon, ar ocksa valdigt radda om min hy sa de tycker att jag ska halla mig i skuggan.
Sa har langt hade de kommit vid lunchtid idag, innan jag gick darifran. Nar jag kommer tillbaka ska bade tak och vaggar vara pa plats och da ska de borja fixa till golvet.

Just nu sitter jag pa Nixons kontor igen och har kampat med detta drygt en timme. Det har med elektricitet ar inget man kan lita pa har. Det ar mini-strombrott flera ganger per timme och lite da och da blir det aven langre avbrott. Det kom nyss en stortskur av regn och vi ska forsoka hinna hem innan nasta omgang kommer.
Det ar bra vader pa dagarna men pa eftermiddagen kommer det alltid regn, vilket jag faktiskt tycker ar lite skont for det rensar luften. Onskade dock att det kunde komma liite senare sa man kunde hinna ta en eftermiddagspromenad eller sa. 
Hej sa lange!





Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback