linneavikberg

"ledig" söndag

Dagarna går, omän ganska långsamt, här borta. Alla pengar som behövs till att bygga det där klassrummet är insamlade, så stort tack till alla som swishat!! I morgon ska vi påbörja det projektet och jag hoppas att jag handgripligen får hjälpa till, så att jag inte bara blir sittandes att titta på när de bygger.

Idag har jag promenerat runt och försökt få en vidare uppfattning om det här samhället. Gick in på en väg som Nixon sa skulle leda till ett slumområde, inte långt ifrån där vi bor. Blev efterföljd av en massa barn som inte riktigt vågade ta kontakt, även av en medelålders onykter man som ville ha lite väl mycket kontakt. Jag bad vänligt men bestämt att han skulle lämna mig i fred men han fortsatte gå bredvid mig och snacka en massa om grejer han skulle hjälpa mig med, så tillslut började jag bara gå fortare och ignorera honom.

Nu sitter jag på Homa-bay Tourist Hotell som Nixon tipsade om, och bara tar det lugnt och njuter. Blir garanterat att gå hit någon mer gång för att få lite egentid. Annars är som sagt Daniella väldigt mån om att få min uppmärksamhet h e l a t i d e n.



Anonym

Så klart att du ska vara med och bygga!

2016-11-06 / 16:34:46

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback