linneavikberg

Nyårslöfte

Jag har egentligen aldrig haft några nyårslöften. När jag var liten hade jag aldrig godislöfte som de flesta (även fast det kanske hade behövts haha) och jag har aldrig haft det klassiska från-och-med-nu-ska-jag-börja-leva-mer-hälsosamt-löftet. Eller jo, säkert tusen gånger, men inte just som nyårslöfte.
Men i år har jag bestämt mig. Jag har funderat på det ett tag och speciellt nu när vi varit utomlands. Jag ska bli en bättre miljömänniska. Jag är absolut inte den sämsta men kan fortarande bli mycket bättre så nu, lagom till nyår har jag bestämt att jag ska börja köpa mer ekologiskt, sortera mera och äta mindre kött. Jag har tänkt resa mer så det är jag skyldig jorden.





Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback