linneavikberg

Indien

Sista destinationen - Indien. Vi hade egentligen bokat hela veckan i Dehli men fick höra att det absolut inte var värt att stanna där mer än två nätter så vi åkte runt The Golden Triangle för att få se lite mer. Och oj vad vi fick se! Mest tempel och motorvägar men det var det värt. 

Utanför vårt hotell lät det  såhär en dag. Vet fortfarande inte vad det var för slags tåg...

Eldragningen ser lite annars ut än här...

Sopsorteringen också.

Framför Mahatma Gandhi's grav. Den här dagen var jag som värsta kändisen. Det kom fram x antal indier och ville ta kort med mig/oss. "It's because you're so pretty" sa guiden. Turismen är ju inte så himla stor i Indien så många har väl aldrig sett en vit person, antar jag?

Lotustemplet i solnedgången

Soluppgångarna var helt magiska - tack vare avgasdimman som ligger över stan..

Taj Mahal var magiskt! 

Kolla! Så snygg Mike är på den här bilden! ♥

Det var inte lika mycket kor på gatorna som jag väntat mig, men en hel del kossor fick vi ändå se.

Ett solur som man med 2 sekunders marginal kan räkna ut vad klockan är med.

Vattentemplet som till största delen faktiskt ligger under vattenytan.
Trots att vi hade en helt fantastisk resa var hemgången väldigt efterlängtad!

Kan lugnt säga att detta har varit mitt livs resa (hittills i alla fall!) och jag är så nöjd! Dessvärre kan jag inte känna att jag "bockat av" de länder vi har besökt, har bara fått mersmak och vill tillbáka och se mer av dem! 




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback