linneavikberg

Sommarlov

I morse satt jag och tänkte "när blir det sommar?" Alltså på riktigt sommar? Det har ju varit sommarväder länge nu men det känns typ fortfarande som att det är vår. Sen kom jag på när det blir sommar. Det blir det ju när man får sommarlov. Den dagen man tar examen blir det sommar på allvar. Men i år kommer det ingen sån dag.
Det här är första gången i hela mitt liv som jag inte officiellt kommer att få sommarlov. Känns lite sorgligt faktiskt. I år, i stället för att fira att man får drygt två månaders ledighet med sol, bad, glass, kompisar och sista veckorna kanske en liten längtan efter att komma tillbaka till skolan, blir det ingen riktig "invigning" av sommaren. Och själva sommaren kommer inte att innebära sol, glass, bad, vänner utan jobb. Det är jag själv som sagt att jag vill jobba mycket för jag behöver pengarna, men lite ångest får man ju.
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback