linneavikberg

Semester

Idag har jag jobbat 08.45-15.00 och det var sista passet på en vecka. Nästa gång jag jobbar är alltså nästa lördag vilket innebär att jag får som en liten mini-semester innan Bella, som jag ska "ersätta" i sommar, går på riktig semester och jag alltså börjar jobba 6 dagar i veckan. 

Sedan senast:
 
Började dagen med att besöka Optikern tillsammans med mamma. Jag behöve inga glasögon men blev däremot skickad till Apoteket av optikern p.g.a mitt rinnande öga.
Tog mamma i hand (inte bokstavligen) och gick på apoteket sen blev det en sväng på stan, som i vanlig ordning slutade med att mamma köpte lite nya kläder, smycken, en väska osv. Tror jag ska bli personal shopper!
Jag fick även med mig ett par ballerinaskor för en hunka.
När vi var less på stan gick vi hem till mig och gjorde hemma-pizza me tzatziki och det blev gudomligt gott! Mamma började jobba 16.00 så jag skjutsade hem henne och åkte på Solbacken för att köpa tuggben till Pontus. Det var Sveriges längsta bilkö när jag skulle därifrån så för att slippa lite av den svängde jag av mot Kåge och drog till Storkågeträsk där jag städade mammas bil och så fick Pontus busa av sig.
Vid hemkomst var jag trött och hade tänkt gå och sova redan 21.30 men då kom Mike hem med halva Jäders som hade firmafest så jag somnade 23.30 i stället.
 
Jobbade i charken själv på dagtid för första gången. Det gick faktiskt bättre än väntat fastän jag inte riktigt hann gå igenom alla nya varor. 
När jag kom hem somnade jag i soffan med Mikes mage som huvudkudde och blev liggandes där i ca 2h innan vi blev hungriga och åkte på Kvantum där vi köpte färdig-mat och lite snacks. Sen slog vi på första Harry Potterfilmen 
Såhär snygg blir man i den där jävla hatten som man måste ha när man hanterar öppna livsmedel. Såg till att göra en "avancerad" frisyr på fredagen för att inte kunna ha den och det funkade! Lorentz sa inte åt mig en enda gång. 


Återigen jobb i charken men med Lorentz och Siv vid min sida.När jag slutade 17.00 gick jag upp till mamma för att rasta hunden en sväng och sedan tog jag bussen hem.
Ca kl 19 cyklade vi till Lovägen där det bjöds på grillat och sällskap av 3/4 av bröderna Westman med respektive. När maten var upp'ten drog jag och Mike oss tillbaka till stan och gick ner till Björn där "gänget" var och drack några öl och kollade på fotboll. Jag gick hem och la mig ganska tidigt för att orka kliva upp idag.

Oj detta blev ett långt inlägg men jag har haft lite tid att döda nu så. Och nu är den död, tydligen har jag lite bråttom nu. Ikväll blir det grillat igen och jag ska röra ihop potatissallad med lite majs, tomat, rödlök och avocado, mums! 
 
Trevlig kväll! ♥
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback